Aveți mai jos memoriile trimise către Avocatul Poporului pentru motivarea unei excepții de neconstituționalitate a Legii nr.55/2020 și a OUG nr.68/2020, ambele având ca obiect starea de alertă.
Mai jos găsiți modelul de notificare pentru echilibrarea și darea în plată a imobilelor, în cazul unui contract de credit aflat în derulare. Consumatorul urmeaza a adapta conținutul în funcție de situația particulară și în funcție de ceea ce dorește să obțină, având posibilitatea de a formula fie doar cererea de echilibrare, fie doar cererea de dare în plată sau ambele.
Prin care vă solicităm sesizarea de urgență a Curții Constituționale cu excepția de neconstituționalitate a (i) art. I pct. 1, 2 și 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2020, prin care s-a modificat și completat Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență și (ii) art. 28, 281, 282, 283, 284, 331 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență.
Guvernul a anunțat în presă câteva măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri.Acestea fac obiectul unui Proiect de Lege privind modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pe care Piperea și Asociații îl prezintă în premieră.
În data de 8 iunie 2019 s-au împlinit 2 ani de la intrarea în vigoare a OG nr. 39/2017privind acțiunile în despăgubire în cazurile de încălcare a dispozițiilor legislației în materie de concurență, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996. Actul normativ reprezintă, de fapt, transpunerea în dreptul național a Directivei 2014/104/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 26 noiembrie 2014, iar adoptarea acestuia a fost considerată, la momentul respectiv, salutară din perspectiva mecanismelor pe care le instituie în beneficiul persoanelor vătămate de o faptă anticoncurențială.
Prin Legea nr. 111/2019, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 418 din 28 mai 2019, în vigoare începând cu data de 31 mai 2019, s-a modificat alin. (1) al art. 35 din Legea nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România, care va avea următorul cuprins: „Deciziile emise cu respectarea prevederilor art. 33 și 34 pot fi atacate de persoana care se consideră îndreptățită la secția civilă a tribunalului în a cărui circumscripție se află imobilul, în termen de 30 de zile de la data comunicării.”
Problema pusă în discuție vizează aplicarea în timp a modificărilor aduse Legii nr. 85/2014 prin O.U.G. 88/2018 în ceea ce privește posibilitatea demarării executării silite pentru creanțele curente cu o vechime mai mare de 60 de zile.
Prin pct. 9 al art. I din Ordonanța de urgență nr. 3/2017 s-a modificat alin. (1) al art. 111 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, astfel: (1) La transferul dreptului de proprietate și al dezmembrămintelor acestuia, prin acte juridice între vii asupra construcțiilor de orice fel și a terenurilor aferente acestora, precum și asupra terenurilor de orice fel fără construcții, contribuabilii datorează un impozit care se calculează prin aplicarea cotei de 3% asupra venitului impozabil. Venitul impozabil se stabilește prin deducerea din valoarea tranzacției a sumei neimpozabile de 450.000 lei.
Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului București – Secția a II-a contencios administrativ și fiscal la data de 05.12.2014, reclamantele ȘR și AR au solicitat obligarea Comisiei Naționale pentru Compensarea Imobilelor la emiterea unui titlu de despăgubire în completare, conform art. 19 alin. (3) din Legea nr. 247/2005.
Predictibilitatea si onestitatea practicilor comerciale presupun existenta unor valori, a unor repere sau a unor standarde care sa arate permanent la ce practici si comportamente comerciale ar trebui sa se astepte participantii la piata.
We are open Monday to Friday from 9 am to 5 pm.