Trivializarea Sfinților Apostoli
Cvasi-totalitatea comercianților din domeniul simigeriilor pare-se că suferă de o criză acută de inspirație sau de ecolalie și utilizează denumiri ca Petru, Luca, Matei, Ioan, Andrei etc. în încercarea de a convinge publicul țintă (aka gușteri sau guguștiuci) de obârșia semidivină a ”tradiției” în prepararea unui aluat (cu japca). Desigur, întreg acest scenariu este asezonat cu pretenții absurde la ”originalitate”.
Din păcate, pastișarea numelor sfinte nu constituie un reper al calității și nici măcar o dovadă de însușire a sistemului de valori propovăduite de sărmanii apostoli plagiați, ci o dovadă a mercantilizării cronice, uneori indigeste, a rămășițelor spirituale preluate de omul ”modern” de la străbunii săi.
PS: o denumire mult mai inspirată pentru un comerciant ar fi fost ”Iuda”, întrucât acesta a demonstrat mai presus de orice îndoială că se pricepe la ”vânzări”.
Impresionantă privire asupra unui subiect din ce în ce mai agresiv în orice societate actuală: NEGUSTORIA ! Se distinge mercantilizarea societății prin ridicarea la rang de…”zei comerciali” a sărbătorilor religioase (a oricărei religii), a oricărui grup social) numai și numai pentru impulsionarea consumului absurd și al capitalizării profitului…idee de bază a societăților actuale!!! Felicitări pentru dezvăluirea unei ”strategii” naive a capitalismului din România și de oriunde!
Cu stimă,
Sburlea Dan Căpitan de Plai, autor ”VREMURI DE BEJENIE”